Laulaja Jari Sillanpää on kertonut oman näkemyksensä verkossa leviävästä videosta.
”Kyllä, videolla olen minä.”
Näin toteaa laulaja Jari Sillanpää tuoreessa Facebook-kirjoituksessaan, jossa kommentoi hänestä levinnyttä videota.
Viihdelehti Uuno julkaisi Sillanpäästä tiistaina 23. kesäkuuta salakuvatun videon, jossa Sillanpää on mitä ilmeisimmin vahvasti humaltunut.
Nyt laulaja on itse ottanut kantaa videoon ja kertonut asiasta rehellisessä ulostulossa sosiaalisessa mediassa.
”Hävettävä tilanne”
Sillanpää julkaisi niin ikään tiistaina 23. kesäkuuta Facebookissa pitkän kirjoituksen, jossa selittää videolle päätyneitä sunnuntain ja maanantain välisen yön tapahtumia.
”Olin ollut ravintolassa Helsingin keskustassa, olin nauttinut liikaa alkoholia ja kaaduin kadulla. Se oli ikävä ja hävettävä tilanne, mutta ennen kaikkea muistutus siitä, miten nopeasti vahinko voi sattua”, Sillanpää kirjoittaa.
Videolla laulaja on nelinkontin kadulla. Samalla videon kuvaaja tarjoaa hänelle apua ja kysyy, haluaisiko Sillanpää, että hänelle tilattaisiin taksi.
Silminnäkijä sanoi Uuno-lehdelle, että laulaja oli ”sekavassa tilassa” ja että hänen päästään ja sormestaan olisi vuotanut verta. Jälkimmäinen ei kuitenkaan Sillanpään mukaan pitänyt kokonaan paikkaansa.
”Kaaduttuani loukkasin kämmentäni ja peukaloani, ja veri oli peräisin niistä haavoista. Päähäni ei sattunut mitään, eikä tilanteesta tullut suurempia vammoja. Siitä olen todella kiitollinen — olisi voinut käydä paljon pahemminkin.”
Kirjoituksensa lopussa laulaja kiittää niitä ihmisiä, jotka pysähtyivät tuona yönä auttamaan häntä tilanteessa. Lisäksi hän kiittää poliisia, joka saapui paikalle ”hoitamaan tilanteen”.
Hän myös painottaa, että tapahtuma on jäänyt nolottamaan, mutta että jokaiselle sattuu tilanteita, joista emme ole ylpeitä.
”Toivon, että tällaisissa tilanteissa ensimmäinen ajatus olisi auttaa. Yritän ottaa tästä opikseni ja toimia jatkossa paremmin.”
Ristiriitainen vastaanotto
Sillanpään kirjoitus on saanut Facebookin kommenteissa ristiriitaisen vastaanoton. Osa sanoo ymmärtävänsä Sillanpäätä, ja on ottanut kirjoituksen vastaan empatialla.
– Kaikki kaatuilevat joskus. Hyvä kun sait apua. Nauti kesästä äläkä välitä mollaajista ja kohusta, jonka tämäkin pikku vahinko sai aikaiseksi. Kaikkea hyvää sinulle, eräs fani kirjoittaa.
– Onneksi selvisit säikähdyksellä ja hyvät ihmiset soitti apua. Ihania keikkoja, toinen sanoo sydämin.
Osa kuitenkin kritisoi Sillanpäätä suoremmin, ja muun muassa hänen terveydentilansa ja aikaisempi toimintansa on saanut risuja kommenteissa.
– Päihde- ja mielenterveysalan ammattilaisena sekä Jaria arvostelematta haluan sanoa seuraavaa: Nyt Jari selittelyt sikseen ja hoidat itsesi kuntoon. Apua on varmasti saatavilla, mutta sinun pitää itsesi haluta muutosta, eräs toteaa.
– Oletko ajatellut katkohoitoa, kun lähes kaikki lehtijututkin sinusta liittyy päihteisiin? Tuntuu olevan sinulle jo ongelmakäyttöä, ei viihde, toinen arvioi.
– Tuon kaatumisen voi selittää vahingolla ja liialla juomisella, mutta ei niitä aiempia juttuja, joten ei, emme näe keikoilla, kolmas sanoo.
Myös videon kuvannutta henkilöä ja Uuno-lehteä on kritisoitu vahvasti.
– Se typerys, joka kuvasi ja laittoi tuotoksensa jakoon, saa hävetä vaikka silmät päästänsä. Tyhmää toimintaa, eräs toteaa.
– Ensin kuvataan ja sit kysytään voiko auttaa. Hävetköön videon julkaisija! Toivotaan, et juttu jää tähän ja Jari ottaa nyt niskalenkin terveellisistä elämäntavoista, toinen toteaa.
Mitä sinä ajattelet tästä? Oliko tämä Sillanpäältä inhimillinen virhe vai onko hänestä syytä huolestua vakavammin? Kerro ajatuksistasi meille Facebookissa!
LUE MYÖS: